Tefal E49206 Virtuoso koekenpan 28 cm - inductie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal E49206 Virtuoso koekenpan 28 cm - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lennart 08-02-2022

IJzersterke pan voor de hobbykok

Als je niet van koken houdt, moet je nog even verder zoeken. Dit is namelijk niet de makkelijkste pan om mee te koken. Maar als je eenmaal doorhebt hoe je ervoor zorgt dat je eten niet aanbakt, maar juist mega krokant wordt, wordt koken leuker en leuker. Er zit dus een learning curve in als je geen ervaring hebt met RVS pannen. Ik vind het alleen wel lastig om ‘m goed schoon te krijgen. Ook dat gaat anders dan ik gewend ben. Als je dit niet snel en goed doet, krijg je al snel plekken die je er niet meer uit krijgt. Ook daarbij dus een learning curve. Maar hij is ijzersterk, dus je kunt ‘m best met wat geweld schoonmaken. Zolang je ‘m maar niet in de vaatwasser doet. Even in de handwas dus.

Pluspunten

• IJzersterk
  • Goede resultaten
  • Veelzijdig

Minpunten

• Flinke learningcurve
  • Lastig schoon te maken

HappyJZB 30-01-2022

Prachtig design, eten herhaaldelijk aangekoekt

De virtuoso koekenpan is een genoegen voor het oog: een zeer slick design en de eerste niet-traditionele pan die ik heb mogen uitproberen. De pan is duurzaam en gaat (als het goed is) langdurig mee. Hij voelt lichter aan dan op de foto lijkt, maar nog steeds degelijk. Echter: Het is me na 5 maal koken, ook niet na het volgen van tips en tricks om een anti aanbaklaag te vormen, nog niet een keer gelukt om te koken zonder aankoeken. Voornamelijk vleesvervangers met kruiden gaven veel problemen. Ook is er na de derde maal koken een brandverkleuring ontstaan in de pan die ik tot dusver hier niet meer uitkrijg. Helaas heeft deze pan dus niet mijn voorkeur gekregen boven mijn traditionele pannen en zal ik niet overstappen - ik heb hem inmiddels uitgeleend aan een familielid in de hoop dat zij misschien meer succes heeft.

Pluspunten

Minpunten

• Aangekoekt eten

janna_rood@hotmail.com 26-01-2022

Top pan! Chef gevoel

Een pan die je het gevoel geeft als of je in een professionele keuken staat. Hoe vaker je er mee bak hoe beter hij bakt vind ik zelf.
Wij hadden hiervoor de pannen van de Albertheijn, altijd aan bakken en slecht. Dit is een heerlijk gevoel om mee te koken. Hadden eerder nieuwe pannen moeten halen

• RVS
  • Bakt niet aan

Minpunten

• Niet voor in de vaatwasser

peterteteringen 21-01-2022

perfect

Wat een super pan. Hij bakt meer dan perfect. Vlees wordt nog lekkerder in deze pan. Ik zou nu al geen andere meer willen. Daarnaast is hij ook gewoon heel mooi, stevig en degelijk. Ideale pan dus.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit
  • stevig